zajęcia muzyczne
Istotnym momentem już od pierwszych lekcji muzyki w szkole jest rozbudzanie u dzieci zainteresowań muzycznych. Jest to możliwe dzięki ciekawym i atrakcyjnym zajęciom. Rozwijanie zainteresowań i muzykalności jest głównym celem tego przedmiotu. Różnorodność stosowanych form i metod pracy podobają się dzieciom, interesują są atrakcyjnością, różnorodnością – są dla dzieci radosną zabawą. Zapewniają one każdemu dziecku udział w aktywnościach muzycznych, a osobista satysfakcja wzmacnia poczucie własnej wartości i likwiduje bierność, nieśmiałość i kompleksy. Zabawom tym zawsze towarzyszy dotyk, ruch, gest, śpiew. Dzieci chętnie naśladują czynności dorosłych, chętnie się bawią i dzięki swym twórczym pomysłom tworzą swój własny, kolorowy świat. Radość obcowania dziecka z muzyką jest wielostronna, powstaje w czasie aktywności i satysfakcji z jej uprawiania poprzez różne formy: granie, śpiewanie, ruch przy muzyce, ekspresja twórcza, słuchanie muzyki.
Na zajęciach muzycznych śpiewamy, uczymy się tekstów piosenek, ćwiczymy mowę. Wykonujemy ćwiczenia i zabawy przy muzyce. Interpretujemy ruchem np. tekst piosenek i utworów muzycznych.
Śpiewamy piosenki, bawimy się, tańczymy, maszerujemy, wykonujemy zabawy ruchowo – rytmiczne. Ćwiczymy z kółkami, woreczkami, piłkami i innymi przyborami. Interpretujemy plastycznie muzykę: wesołą, smutną, wolną, szybką, malujemy treści piosenek. Improwizujemy rytm do wierszy, układamy melodie, interpretujemy ruchem muzykę.
Tekst i zdjęcia: Maria Winiarska-Prasek