rewalidacja
Celem zajęć rewalidacyjnych jest korekcja zaburzeń a także kompensacja umiejętności. Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych terapeutów z długoletnim doświadczeniem zawodowym.
Terapeuta w porozumieniu z innymi specjalistami oraz nauczycielami tworzy diagnozę funkcjonalną. Następnie na jej podstawie konstruowany jest Indywidualny Program Terapeutyczny (IPT), który pozwala w szybki i prosty sposób obserwować zdobywanie umiejętności przez dziecko.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o zasady: indywidualizacji środków i metod, powolnego stopniowania trudności, systematyczności, ciągłości.
W pracy z uczniem stosujemy aktywizujące formy i metody pracy, takie jak:
• Ruch Rozwijający wg Veroniki Sherborne
• Metoda Dobrego Startu
• Integracja Sensoryczna
• Affolter
• Kinezjologia Edukacyjna wg Paula i Gail Dennison
• Metoda 18 struktur wyrazowych
• metody relaksacyjne
• Trening widzenia – metoda oparta na autorskim programie pani Doroty Koman
• „Dziecięca matematyka”- wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wg prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
• elementy dramy
Monika Kłykocińska